پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟ اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست
سرخط خبرها

جزئیات سفر وزیر ورزش و جوانان به مشهد| سیر و سفر «سجادی»

  • کد خبر: ۱۰۲۴۲۵
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
جزئیات سفر وزیر ورزش و جوانان به مشهد| سیر و سفر «سجادی»
در سفر یک‌روزه وزیر ورزش و جوانان به مشهد چه گذشت؟

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ وزیر ورزش‌وجوانان در سفری نیمروزی و کوتاه به مشهد آمد تا ضمن شرکت در همایش «هم‌آهنگ» از وضعیت ورزشگاه امام‌رضا (ع) و دهکده ورزشی ثامن‌الائمه (ع) بازدید کند. سیدحمید سجادی که این روز‌ها از سوی منتقدان به‌شدت زیر فشار است و حتی زمزمه‌های طرح استیضاح او در مجلس شورای اسلامی به گوش می‌‎رسد، در واپسین روز‌های سال ۱۴۰۰ به مشهد سفر کرد تا ضمن بازدید از پروژه‌های ورزشی، به بخش «جوانان» عملکردی وزارتخانه متبوعش هم بها داده و هرچند کوتاه و چند دقیقه‌ای در همایش «هم‌آهنگ» حضور داشته باشد.

حضور در مراسم روز جوان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی، بازدید از نمایشگاه تخصصی ازدواج و خانواده و سخنرانی در رویداد ملی «هم‌آهنگ» از برنامه‌های سفر یک‌روزه سیدحمید سجادی به استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد بود. برنامه‌هایی که البته گویا به‌دلیل اعلام جلسه فوری از سوی ریاست جمهوری و ضرورت بازگشت سجادی به تهران نیمه‌کاره باقی ماند.

وزیر ورزش‌وجوانان روز گذشته سفری یک‌روزه و تقریبا بی‌سروصدا به مشهد داشت. شخص اول ورزش کشور به بهانه شرکت در همایش «هم‌آهنگ» مهمان مشهدی‌ها شد، اما در این سفر به چند جای دیگر هم رفت. سجادی در این سفر کوتاه که حتی یک روز کامل هم نشد، ضمن شرکت در همایش «هم‌آهنگ» از وضعیت ورزشگاه امام‌رضا (ع) و دهکده ورزشی ثامن‌الائمه (ع) هم دیدن کرد. دونده سابق ملی‌پوش کشورمان که برخلاف همه اسلافش عکس با شرت ورزشی هم دارد، در واپسین روز‌های سال ۱۴۰۰ به مشهد سفر کرد تا ضمن بازدید از پروژه‌های ورزشی، به عملکرد بخش «جوانان» وزارتخانه متبوعش هم بها داده و هرچند کوتاه و چند دقیقه‌ای در همایش «هم‌آهنگ» حضور داشته باشد.

حضور در مراسم روز جوان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی، بازدید از نمایشگاه تخصصی ازدواج و خانواده و سخنرانی در رویداد ملی «هم‌آهنگ» از برنامه‌های سفر یک‌روزه حمید سجادی به خراسان‌رضوی و شهر مشهد بود. وزیر ورزش درحالی تقریبا چهارده ساعت مهمان مشهدی‌ها بود که گفته می‌شد برنامه‌های زیادی برای او تدارک دیده شده بود، اما ظاهرا به‌دلیل اعلام جلسه فوری دفتر ریاست‌جمهوری، همه این برنامه‌ها مختومه شد و ضرورت بازگشت سجادی به تهران، برنامه‌های شخص اول ورزش کشور را در مشهد نیمه‌کاره گذاشت.

بازدید نیمه‌میدانی از پروژه نیمه‌تمام

مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) مشهد همیشه پسوند ناتمام‌بودن را با خودش یدک می‌کشد. پروژه عظیمی که قرار بود دهکده ورزشی تمام‌عیاری باشد، با وجود گذشت تقریبا بیست سال از افتتاح همچنان ناتمام و نیمه‌کاره است. غیر از ورزشگاه فوتبال و مجموعه دوچرخه‌سواری، بقیه پروژه‌های تعریف‌شده در این مجموعه چند صدهکتاری، یا نیمه‌کاره هستند یا هیچ‌کاری برای آن‌ها صورت نگرفته است. تازه خود ورزشگاه فوتبال این مجموعه هم پروژه‌ای تمام‌شده تلقی نمی‌شود و در برنامه نهایی آن احداث طبقه دوم و حتی زدن سقف روی سکو‌های تماشاگران هم دیده شده است.

با این‌همه، آنچه در عمل اتفاق افتاده، نشان داده است این مجموعه برای تکمیل‌شدن باید راهی دراز بپیماید. بازدید از وضعیت اسف‌بار دهکده ورزشی ثامن‌الائمه (ع) که قرار بود روزگاری به مکانی برای برگزاری بازی‌های آسیایی بدل شود، بخش مهمی از سفر وزیر ورزش‌وجوانان به مشهد بود. بازدیدی که البته به سریع‌ترین شکل ممکن انجام شد. سجادی در این بازدید نیمه‌میدانی تقریبا یک دور کامل با خودرو در مجموعه زد، اما به‌شکل ویژه شرایط سالن ۶ هزار نفری، پیست دوچرخه‌سواری و ورزشگاه فوتبال را که امسال تازه نونوار شده و دستی به سرورویش کشیده شده بود، بررسی کرد.

بازدید از سالن ۶ هزار نفری و صبحانه‌خوری در ورزشگاه ثامن

در بازدید سریع سجادی از مجموعه ثامن‌الائمه (ع)، وزیر ورزش که صبح اول وقت به مشهد آمده بود، به دعوت هاشمی جواهری، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان، صبحانه را در ورزشگاه ثامن صرف کرد و هم‌زمان با گزارش کاری محمدرضا سعیدی، مسئول مجموعه، در جریان شرایط این ورزشگاه قرار گرفت. ورزشگاهی که از این فصل میزبان بازی‌های شهرخودرو شده و با بهبود وضعیت رختکن‌ها، زمین چمن و سکو‌ها به‌نوعی سروسامان گرفته است. تنها نقطه تاریک این مجموعه پیست دور زمین آن است که بدون تردید سجادی دوومیدانی‌کار ترجیح می‌داد تارتان شده باشد، اما وضعیت بودجه و اعتبارات تخصیص‌یافته و نیافته به این ورزشگاه احتمالا خود سجادی را به این رساند که چیزی دراین‌باره نگویید!

بازدید از سالن ۶ هزار نفری مجموعه ثامن‌الائمه (ع) از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر ورزش بود؛ سالن غول آسیایی که حالا نمای سقف زیبای آن از جاده شاندیز و حتی جاده سوران به‌خوبی دیده می‌شود. این پروژه که شاید بتوان گفت در ایران بی‌نظیر است، نزدیک به پانزده سال است که آغاز شده، اما هنوز به نقطه پایان نرسیده است. این‌همه درحالی است که مدیران قبلی ورزش‌وجوانان استان بار‌ها قول افتتاح آن را داده بودند و حتی فتاحی، مدیرکل سابق استان، گفته بود این پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود، اما هیچ اتفاقی نیفتاد که نیفتاد. سجادی در دیدارش از این ورزشگاه توضیحات مدیران پروژه را شنید و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت. پروژه‌ای که گره آن فقط و فقط بودجه است و هاشمی‌جواهری امیدوار است بعد از سفر وزیر ورزش‌وجوانان مشکل آن حل شود.

ورزشگاه امام‌رضا (ع) مقصد مهم وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش‌وجوانان بعد از دیدار سریع و جمع‌وجور از مجموعه بزرگ، اما نیمه‌کاره جاده شاندیز به مشهد برگشت تا از ورزشگاه شیک امام‌رضا (ع) در یکی از بهترین خیابان‌های مشهد دیدن کند؛ جایی که برخلاف مجموعه ثامن‌الائمه (ع) پروژه نیمه‌کاره‌ای ندارد و همه زیرساخت‌های آن بر مدار خدمت قرار گرفته‌اند.

میزبانی این ورزشگاه از بازی مهم ایران و لبنان که آخرین بازی ملی‌پوشان در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی است، سجادی را بر آن داشت که از همه قسمت‌های این ورزشگاه کم‌نقص دیدن کند و در جریان شرایط آن قرار بگیرد. این از مهم‌ترین بخش‌های قسمت سفر وزیر به مشهد بود. بازی با لبنان که اولین میزبانی مشهد از یک بازی ملی محسوب می‌شود، آخرین بازی ایران در راه جام‌جهانی است و برای همین، هم وزارت ورزش و هم مسئولان استانی و شهری می‌خواهند همه‌چیز به بهترین شکل انجام شود.

دیدار وزیر ورزش و جوانان با آیت‌ا... علم‌الهدی

وزیر ورزش و جوانان عصر دیروز به دیدار آیت ا... سیداحمد علم‌الهدی رفت. نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد در دیدار با سجادی گفت: باتوجه‌به ظرفیت‌های مشهدالرضا (ع) می‌توان از شهر امام‌رضا (ع) به‌عنوان محلی برای اجرای طرح‌های وزارت ورزش‌وجوانان استفاده کرد. آیت‌ا... علم‌الهدی با بیان اینکه باید بیش از پیش به ورزش بانوان توجه و از آن حمایت کرد، بر اهمیت توجه به حقوق بانوان در حوزه ورزش تأکید کرد و افزود: در حوزه ورزش باید رویکرد همه اقدامات در جهتی باشد که حقوق بانوان را نیز تأمین کند.

به فضل خدا در مشهدالرضا (ع) تا حد زیادی به این هدف توجه شد، تا جایی که من شخصا در موضوع تخصیص زمین موتورسواری برای بانوان پیگیر قضیه بودم. علاوه بر این، خوشبختانه اکنون نیز تعدادی از بوستان‌های بیش از پنج هکتار در مشهد به بخش ویژه بانوان مجهز هستند و بانوان می‌توانند در آن‌ها با آرامش ورزش کنند. ایشان در ادامه افزود: همه اماکن ورزشی در کشور این ظرفیت را دارند که پیرو فرهنگ زورخانه‌ای، به مکانی برای تعلیم، تربیت، رشد و تعالی شخصیتی جوانان تبدیل شوند، زیرا بهره‌گیری بجا و متناسب از این زیرساخت‌ها می‌تواند به کشف استعداد‌های بی‌پایان نیروی انسانی جوان کشور منجر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->